I'M NOT GONNA PLAY FAIR, IF YOU DON'T

Hade muntligt franskaprov idag, jag valde dock att inte göra det, pratade med läraren och sa att jag inte var förberedd så jag ska få ett annat tillfälle att visa det på. Jävligt skönt ändå att jag slapp det idag för jag kunde det verkligen inte!

Efter skolan åkte jag till stallet där jag red ut på en tur ensam med Jazzi, vilket kanske inte var en sådär jättesmart idé med tanke på hur Jazze blir när man rider ut! Vi kom en bit innan hon började stegra, hon stegrade så högt att hon nästan välte över, först blev jag irreterad på henne och försökte va bestämd, men då blev det bara värre, hon började rusa åt olika håll och sparka bakut och göra luftsprång och om jag stannade henne stegrade hon och hoppade åt olika håll, riktigt läskigt och jag hade inte ens en ridväst på mig för det var tänkt att jag bara skulle på en liten skrittur.
Jag försökte istället för att bråka emot henne att lugna henne och började att hela tiden svänga henne åt olika håll för att få henne på andra tankar, och efter det gick det hur bra som helst och gjorde inget på resten av ridturen!
Hon är ändå jävligt kul att rida, bara man kommer på hur man ska göra för hon är väldigt speciell..

Nu blir det engelskaplugg och godis!
Gammal bild på Emilia och Jazzi


Kommentarer
Postat av: Sandra Dagh - hästar, 1D & självförtroende

Vad gör du? :)

2012-03-29 @ 20:53:18
URL: http://sandrastyles.webblogg.se/
Postat av: kajsa

Varför beter hon sig så när du rider ut på henne? Låter lite läskigt :/ En tjej i vårat stall har haft samma problem med sin häst!

2012-03-29 @ 20:59:47
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Fanny & Filippa

Tack detsamma!

2012-03-30 @ 07:52:19
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0