Ortopeden

Nu är jag hemma! Efter skolan så åkte jag ner till ortopeden (fotspeciallist) Hade återbesök, har haft mina sulor i 3 veckor nu. För er som inte vet så har jag "pronerande" fötter, alltså att dom lutar inåt. Så nu har jag sulor som ska räta upp fötterna. I alla fall så hade det blivit jättestor skillnad sen jag fick dom, han sa att fötterna var nästan helt raka och om ca 3 veckor kommer dom vara helt bra!



Bilden visar hur det ser ut när foten är pronerad, men min fot är inte riktigt så extremt inåtlutad då!

Om man har fötter som pronerar ska man skaffa inläggssulor som är gjorda efter ens egna fötter, om man inte gör det kan man få problem med ryggen, krokiga ben, inåtpekande knän osv.


Kommentarer
Postat av: Helena

har lagt till er blogg.

2011-09-06 @ 18:35:31
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0