SVAR PÅ KOMMENTAR

Kristine om THE DAY BEFORE TOMORROW:
Vilka hårprodukter använder du och kan du inte visa vilket smink du använder? :)





Svar: Hej!

I mitt hår använder jag oftast inga hårprodukter alls! Utöver helt vanligt schampo och balsam. Mitt hår är självlockigt och det är oftast så jag väljer att ha det. Förut använde jag hårmousse efter jag duschat men upptäckte att det bara torkade ut håret och att det funkade lika bra utan!

För er med självlockigt hår som upplever att håret blir "frissigt" och att lockarna går ur sig över natten kan jag rekomendera att spruta i vatten på längderna varje dag och sedan bara krama håret litegrann med fingrarna. Det gör att lockarna blir som när håret är nytvättat! :)




Då jag plattar eller gör lockar med plattång använder jag såklar värmeskydd så att inte håret blir lika slitet. Just nu har jag en av märket Ga.Ma, samma märke som min plattång. Den funkar super!






Smink:
Jag använder mig av ett mineralsmink av märket Tikei. Det är alltså ett smink i puderform som man beställer från deras hemsida. Sminket är nästintill så naturligt som man kan komma, innehåller inga dåliga ämnen för huden!



Foundation:

Det finns i alla möjliga färger och toner, och på hemsidan finns det dessutom en tabell att gå efter om du inte vet vad ska ha. Dessutom kan man beställa prover för bara 10kr st och testa sig fram!

Jag har färgen P4.




Concealer:

Det finns massa olika som är till för olika saker. Just nu har jag bara den mintgröna.



Rouge:

Detta var nog det jag hade svårast att välja, finns typ tusen olika..
Valde iallafall den som heter Delight.




Mascara

Den mascaran jag använder heter Kanebo Sensai 38c.
Det är en mascara som är vattenfast vid vatten under 38 grader, vid högre temperatur än det är den jättelätt att tvätta bort! Det gör att du kan gråta och svettas utan att den rinner men är inte sådär jobbig att få av som en vanlig vattenfast, dessutom faller den inte av under dagen så att du blir svart under ögonen.'



Hoppas du blev nöjd med svaret!








Kommentarer
Postat av: kajsa

Ditt hår är så himla fint!

svar till Freja: Jaha okej! Men skönt att det blivit bättre iallafall :)

2012-03-31 @ 12:21:25
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0