Skvadern!

Tjenare!

Första dagen på gymnasiet idag, självklart så var det pirrigt men samtidigt så var det oerhört roligt!
08.02 hoppade vi på bussen i kvissle, i navet bytte vi buss till tvåan. Eftersom både mitt, fridas och frejas lokalsinne är sämst så åkte vi lite långt och fick gå en bra bit i regnet, men de överlevde vi ju och förhoppningsvis så hittar vi bättre imorgon.
Upprop i aulan stod först på schemat för dagen, sen delades vi in i klasser och gjorde massa "lärakännavarandra" övningar. Freja och jag hamnade inte i samma klass, kanske lika bra de? Men de kändes lite surt först. Som tur var så kände man några i klassen man hamnade i sen innan men lärde även känna andra människor, trevligt!

Skoldagen slutade vid ett ungefär, då gick vi runt på stan en stund och for sedan hem med bussen. Måste säga att de är jävligt skönt med stan så nära, förut var de ica vi hade närmast liksom.

Skvadern verkar vara en riktigt bra skola, är hittills nöjd med både klass och mentorer!



Hade länge ångest över vad jag skulle ha på mej första dagen, är grymt trött på alla mina kläder..
Valde tillslut att ha ganska enkla kläder.



jeans: Rut m flera
linne: Veromoda
skärp: Hm
kofta: Lindex
klocka: Ur och pen

Och till de hade jag mina röda converse och skinnjackan såklart!



kram Agnes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0