Bruten handled..

Som freja precis skrev så hände de ju en liten olycka idag, eller ja liten och liten.. de blev lite allvarligare än vad jag hade hoppats på.

Skulle rida en ny häst på ridskolan, kändes grymt i början, fastnade verkligen för han! Vi skulle trava över några travbommar, något som alla hästar i 7-8 års åldern borde klara av, men nejdå.
Han bestämde sig för att dom där bommarna var jäävligt läskig. Red i trav, han var framåt och helt ovetande om hans rädsla för bommar satt jag där.
2 sekunder senare satt jag halvvägs ner på halsen och med en grymt ond men ändå bortdomnad handled.
Han hade tvärstannat och tvärvänt och jag tagit emot mej mot halsen så handleden böjdes, vet inte åt vilket håll eller så men av gick den iaf, fyfan har aldrig haft så ont i hela mitt liv!
Med pulserande smärta lyckdes jag ändå ta mej ner från hästen och då blev de raka vägen till sjukhuset.

De skedde vid halv sex och halv nio var jag hemma igen, tre timmar var ju ändå inte såå farligt.

Fick relativt snabbt komma in i ett eget rum där jag fick vänta i ungefär en havtimme innan de kom någon, undersökning, röntgen och gipsning, var vad som skedde efter de men med nån timme i mellan så där.

aa så nu sitter man här med gips och tabletter, kult liv liksom..
Aja tur man har så underbara vänner så att man kan lyckas ta sig igenom vardagen ändå <3
om en vecka ska jag tillbaka och röntga igen för att se att allt ligger bra, men om ca fyra veckor ryker gipset! hell yeah!


svullen, och inte helt rak haha!

gipsad

Vi får väl se vad jag kan hitta på imorgon, skönt att de är helg iallafall!

Kram Agnes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0