Tikei Mineralsmink

Agnes har förut skrivit om sitt smink från Tikei, tänkte nu berätta lite om mina produkter, hur jag använder dom och vad jag tycker! Delar även med mig av lite tips för att få ett så bra sminkresultat som möjligt.

Tikei är ett mineralsmink, alltså ett smink som är bra för huden och låter den andas. Tikei är svenskt, och inte testat på djur. Många har säkert hört talas om i.d mineralsmink, som är det mest kända mineralsminket. Tikei är ungefär som i.d, men i.d's smink inehåller ett visst ämne som kan irretera huden, det gör inte tikei, dessutom är tikeis smink billigare.

Mina produkter
borstar:


Borste Ultimate Kabuki - 159kr
Den här borsten är till för foundation, primers, veils och bronzers. Den ger ett täckande resultat.


Borste Ultimate Concealer - 99kr
Liten borste som är till för concealers, man kan även använda den till ögonskugga om man vill det.


Borste Ultimate Powder - 159kr
Rouge och puderborste

Man kanske tycker att deras borstar är lite dyra, men jag kan bara säga att det är verkligen värt det! Borstarna är verkligen jättemjuka och ger mycket bättre resultat än någon annan sminkborste jag testat! Sminkborstarna är viktiga att tvätta med tvål och vatten lite då och då, annars samlas bakterier i borstarna och sminket får inte samma effekt på huden.

smink:
Jag har sminket i den ordningen jag använder det, alltså börjar jag att applicera primer, sedan concealers, foundation, bronzer (ibland) och sist rouge.

Mineral Primer 8 gram - 129kr
Primern använder man som grund när man sminkar sig, den täcker porer och gör att sminkningen håller sig längre under dagen. Primern applicerar man med kabuki-borsten.
Man applicerar primern jämt över hela ansiktet, arbeta in det noga. Jag tycker primern är jättebra, håller vad den lovar. Gör att sminkningen håller sig snygg och matt längre.


Concealer Yellow 3 gram - 89kr
Den här gula concealern är bra för att dölja mörka partier, t.ex. ringar under ögonen. Den täcker bra, jag valde dock fel färg, för den här gula blir lite grön för mig när jag tar den under ögonen (huden där är lite blåaktig, blå + gul = grön) Men det finns en till concealer som är till för att ha under ögonen som jag nog kommer köpa när den här är slut, den är rosa. Den här gula passar dom som är lite mer lila-aktig under ögonen. I alla fall så syns inte det gröna när jag tagit på foundation ovanpå.

Concealer Mint 3 gram - 89kr
Den här gröna concealern är till för att täcka röda partier och finnar. Det kanske ser lite läskigt ut att den är grön, men det blir verkligen inte grönt när man använder den!
Jag tycker den är hur bra som helst! Finns inget att klaga på! När man applicerar den så ska man bara ta väldigt lite och endast ta det på det röda partierna, inte utanför dom helst.

Foundation Neutral 3, 9 gram - 129kr
Själva foundationen applicerar man med kabukiborsten. När man applicerar foundationen ska man tänka på att inte ta för mycket! Det är bättre att göra flera tunna lager än att man tar på alldeles för mycket smink på borsten på en gång, det blir ojämt och pudrigt då. Det kan vara bra att vänta några minuter mellan lagren så att foundationen kan smälta in ordentligt. Det behövs mindre än man tror för att få till det bra!

Jag tycker i alla fall den här foundationen är skitbra! Bästa foundationen jag testat helt klart! Första gången jag testade den tyckte jag inte alls om den, det kändes inte som att den täckte något alls, men det var bara för att jag var van vid flytande foundations som lägger sig som ett lager ovanpå huden. Jag märkte snabbt att den här fick ett mycket naturligare resultat, men täckte ändå perfekt!

Bronzer 3 gram - 89kr
Man applicerar den med kabukiborsten, det blir jättesnyggt resultat av den, inte oranget som de ofta kan bli med bronzers. Jag brukar använda den på sommaren när min foundation är för ljus. Man kan både använda den på foundationen, eller utan foundation under för att jämna ut brännan lite. Är helnöjd med den och kommer definitivt fortsätta köpa den!


Rouge Angel 3 gram - 89kr
Det här är den enda rougen jag testat från tikei, men jag gillar den jättemycket! Är en fin färg som passar de flesta. Man behöver bara använda jättelite av den så den kommer räcka väldigt länge! Jag har haft min 3 grams burk sen jul, alltså ungefär 9 månader och den är inte slut på långa vägar!

Det var allt mitt smink från tikei, det finns ganska många startpaket och kits som man kan beställa så blir det inte lika dyrt! Man får komma ihåg att sminket räcker i en evighet, så det är värt varenda krona! Man får även sminkprover vid varje beställning, så jag har 5 st ögonskuggprover. Jag har testat de några gånger och deras ögonskuggor är verkilgen bra! Skimrande, glittriga och håller hela dagen!

Kom gärna med frågor, svarar på allt. Bara kul om ni är intresserade!










Kommentarer
Postat av: Sandra

har aldrig hört talas om märket, intressant! använder nu er av bloglovin? ska vi följas åt?

2011-09-20 @ 19:12:41
URL: http://sandravikstrom.blogg.se/
Postat av: ELLEN

Välkommen att kika in min bloggloppis! Jag säljer allt mellan skjortor, kavajer, väskor och skor. Mycket second hand/retro finns att hitta. Kolla om du har lust! Alla priser går förstås att diskutera!



Mvh Ellen,

http://ellensbloppis.blogg.se

2011-09-20 @ 19:20:54
URL: http://ellensbloppis.blogg.se/
Postat av: Madeliene ♥

sv: tack så mycket & detsamma!

2011-09-20 @ 19:23:06
URL: http://freakingouttotally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0